اخراج اسلام‌شناس سوئیسی بدلیل حضور در پرس تی وی

بی‌بی‌سی فارسی , 30 مرداد 1388 ساعت 23:34

رویداد: طارق رمضان اسلام شناس جنجالی سوئیسی بدلیل حضور و میزبانی یک برنامه شبکه پرس تی وی متعلق به دولت ایران از مشاغل خود اخراج شد.


شورای شهر روتردام و دانشگاه اراسموس در هلند هر دو بطور همزمان طارق رمضان را از سمت مشاور و نیز استاد دانشگاه اخراج کردند.

این اسلام شناس ۴۶ ساله متهم شده که بدنبال انتخابات جنجال برانگیز اخیر در ایران با میزبانی یک برنامه سیاسی در شبکه پرس تی وی عملا از حکومت ایران حمایت کرده است.

بر اساس بیانیه مشترک شورای شهر روتردام و دانشگاه اراسموس طارق رمضان در حالی در برنامه «اسلام و زندگی» شرکت داشته که حکومت ایران مشغول «سرکوب شدید» معترضان به نتیجه انتخابات اخیر بوده است.

این بیانیه می افزاید: طارق رمضان دیگر نمی تواند صاحب کرسی «هویت و شهروندی» و نیز مشاوری برای نزدیکی اسلام و غرب در هلند باشد.

اما طارق رمضان در واکنش به این اقدام مسئولین و سیاستمداران هلندی به خصوص گیرتز ویلدز رهبر حزب آزادی را متهم به «اسلام هراسی» و بهره برداری های انتخاباتی کرده است.

وی اتهام طرفداری از ایران را رد کرده و گفته است هیچ کس نمی تواند «ذره ای حمایت» از حکومت ایران در برنامه‌هایش پیدا کند.

طارق رمضان تاکید کرده از سرکوب مخالفان در ایران بطور علنی انتقاد کرده و از کوشش های مردم ایران برای استقرار و احترام به حقوق بشر حمایت می کند.

این نویسنده سوئیسی از طرف موافقانش به «لوتر اسلام» مشهور شده، اما مخالفان او را به «یهود ستیزی» و همدستی با گروه های تروریستی متهم می کنند.

طارق رمضان نوه حسن البنا بنیانگذار اخوان المسلمین در مصر است.

او که هم اکنون استاد اسلام‌شناسی در دانشگاه آکسفورد است در سال ۲۰۰۴ به اتهام حمایت از برخی گروه‌های اسلامی موفق به کسب ویزای آمریکا برای تدریس در دانشگاه نتردام نشد.


کد مطلب: 8007

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/8007/اخراج-اسلام-شناس-سوئیسی-بدلیل-حضور-پرس-تی-وی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir